Slagwerkgroep

De slagwerkgroep bespeelt zowel gestemde als ongestemde slaginstrumenten, hierdoor hebben we veel mogelijkheden op het gebied van repertoirekeuze.

Door het jaar heen geeft de slagwerkgroep diverse concerten. Daarbij wisselen we veel van instrumenten, zodat iedereen alle instrumenten leert bespelen. Tijdens marsoptredens spelen we op ongestemd slagwerk.

Om bij de slagwerkgroep te kunnen spelen volg je eerst muzieklessen. Als je de basistechnieken beheerst kan je starten bij de slagwerkgroep. De slagwerkgroep staat onder leiding van Marcus Wiebenga.

Maandagavond repeteert de slagwerkgroep van 19:30 tot 21:30 uur.

Dirigent Marcus Wiebenga

Op jonge leeftijd is Marcus begonnen bij de plaatselijke Harmonie in Wageningen. Hij volgde daar slagwerklessen, speelde mee in de vereniging en volgde zowel piano als drums op de muziekschool. Op een zeker moment begon hij ook lessen te verzorgen. Later ging Marcus naar het conservatorium in respectievelijk Utrecht en Arnhem voor de opleiding slagwerk klassiek. Tegelijkertijd volgde hij de instructeurscursus bij Robbert Houtkamp en Ria Kornet. Ook nam hij na zijn studie directie les bij de heer Van Loo sr.

Op dit moment is Marcus dirigent van de slagwerkgroep van Sint Caecilia. Daarnaast is hij werkzaam als dirigent bij de Van Limburg Stirum Korpsen bij zowel de jeugd als de senioren, als dirigent van showband Jong Juliana Amersfoort.