Na een intensieve verbouwingsperiode was op zaterdag 22 november de heropening van ‘t Driespan. Samen met Scholen in de Kunst (locatie Hoogland) organiseerde Sint Caecilia een feestelijke middag waarop buurtbewoners, leden, leerlingen en belangstellenden langskwamen om het resultaat te bewonderen.

Een warm welkom en feestelijke start
Dorpswethouder van Hoogland, mevrouw Micheline Paffen-Zeenni verrichte de officiële opening Zij sprak haar waardering uit voor de samenwerking tussen de twee organisaties en benadrukte het belang van een laagdrempelige en toegankelijk plek voor kunst en cultuur in de wijk. Ook benoemde ze de King Arthur Groep die sinds 1 oktober gebruik maakt van het gebouw voor dagbesteding.


Optredens en exposities laten vernieuwde gebouw stralen
Gedurende de middag waren er in het gebouw muzikale optredens te horen: van een feestelijke serenade door Sint Caecilia tot groepjes leerlingen van Scholen in de Kunst. Bezoekers liepen door het gebouw en bewonderden de vernieuwde repetitieruimte en de opgeknapte leslokalen van Scholen in de Kunst. De foto’s langs de route gaven een goed beeld van de verschillende mogelijkheden van het gebouw .
Klaar voor de toekomst
De afgelopen jaren is er hard gewerkt om het gebouw grondig te renoveren. De akoestiek in de repetitieruimte van Sint Caecilia is aanzienlijk verbeterd, de lesruimtes van Scholen in de Kunst zijn opgefrist, en de toiletgroep is volledig vernieuwd. Ook is het pand beter toegankelijk gemaakt voor mindervaliden. Door energiezuinige LED-verlichting en meerdere verduurzamingsmaatregelen is het gebouw weer klaar voor de toekomst.


Diederik Mulder, voorzitter van Sint Caecilia, blikt met trots terug:
“Dankzij de grote inzet van veel vrijwilligers en de steun van sponsoren, fondsen en donateurs is het vernieuwde gebouw weer modern en toekomstbestendig. We zijn iedereen die bijgedragen heeft bijzonder dankbaar.”
Ook Niels Veenhuijzen, directeur-bestuurder van Scholen in de Kunst, deelde zijn enthousiasme:
“Na een lange periode van verbouwingen ben ik trots op het resultaat: een duurzaam en gastvrij gebouw om iedereen die mee wil doen aan kunstbeoefening van harte te verwelkomen!



Het vernieuwde gebouw werd door velen omschreven als “licht”, “ruim” en vooral “een plek waar je je meteen welkom voelt”. Met deze bruisende dag is het duidelijk, Hoogland kan trots zijn op een inspirerende plek waar kunst en muziek samenkomen.



