Fanfareorkest

Een fanfare bestaat uit saxofoons, trompetten, bugels, hoorns, trombones, euphoniums, bassen en slagwerk.

Jaarlijks geeft het fanfareorkest diverse concerten, feestelijke serenades en buitenoptredens. Daarbij is ons repertoire erg afwisselend, van originele fanfaremuziek, nummers met jazz- en popinvloeden tot marsen. Afgelopen jaren hebben we ook verschillende concerten gegeven in samenwerking met koren en artiesten.

Je kan meespelen als je een B-diploma of gelijkwaardig niveau hebt. In overleg met de dirigent wordt de bezetting van het orkest bepaald.
Het fanfareorkest staat onder leiding van Jan-Aart Ponstein.

Vrijdagavond repeteert het fanfareorkest van 19.45 uur tot 22.00 uur.

Jan-Aart Ponstein

Jan-Aart groeide op bij zijn lokale muziekvereniging Excelsior uit Oostendorp. Bij deze vereniging kwam hij door diverse stage-avonden voor dirigenten in opleiding al in contact met docent Alex Schillings. Tijdens zijn studie klassieke muziek met hoofdvak trompet aan het conservatorium in Zwolle, was het dan ook een logische keuze om als bijvak voor directie bij deze docent te kiezen. Dit beviel zo goed, dat hierna ook een bachelor directie volgde. Deze is afgesloten in 2021.

Jan-Aart is een dirigent die met veel passie en plezier zijn werk uitvoert. Hij vindt het dan ook belangrijk dit tijdens het dirigeren uit te stralen. Dit gaat gepaard met een gezonde ambitie om alles uit zichzelf en zijn orkesten te halen.
Naast zijn werkzaamheden als dirigent is Jan-Aart ook werkzaam als coördinator van Muziekschool de Spelerij in Elburg.